Cursă dificilă pentru DTO Rally Team pe meleaguri clujene

Cea mai lungă cursă a sezonului 2019 de raliuri, Transilvania Rally, a programat între 26 şi 28 septembrie, 10 probe speciale rapide de asfalt în judeţul Cluj, cu un număr mare de echipaje la start şi cu o luptă strânsă pentru podiumuri. Competiţia a făcut parte din calendarul Tour European Rally, campionat în care au luat startul şi echipaje din străinătate, pe lângă cele din Campionatul Naţional de Raliuri.
Cu un start festiv organizat joi seară pe platoul dintre Cluj Arena şi Sala Polivalentă din oraş, Transilvania Rally a debutat cu o sesiune de teste la Floreşti, ca mai apoi să fie programate 4 probe speciale în prima zi de concurs. Din păcate, din cauza lipsei comunicaţiilor între arbitri, prima probă a fost anulată, echipajele parcurgând doar 32 de kilometri vineri. Pe speciala "Floreşti", atât pe timp de zi, cât şi vineri noapte, la lumina farurilor, fanii s-au aflat în număr mare pentru a urmări spectacolul automobilistic, ca mai apoi, la superspeciala de lângă Cluj Arena, aplauzele să curgă pentru toate echipajele. La bordul Citroen-ului C3 R5, Vali Porcişteanu şi Dan Dobre au început Transilvania Rally cu un ritm ezitant, sub aşteptările echipajului. Cu timpi aproape de podiumul clasamentului general, Vali şi Dan au încheiat primele trei speciale ale raliului pe locul patru, dar au pornit în ziua secundă cu o abordare mai hotărâtă. Echipajul DTO Rally Team a reuşit timpi competitivi pe specialele din ziua secundă, dar nu a putut recupera timpul pierdut vineri şi a încheiat Transilvania Rally pe locul 4 în clasamentul general. Lupta pentru titlu va continua la ultimul raliu al sezonului, Tess Rally Braşov, care se desfăşoară în perioada 18-19 octombrie pe 109 kilometri cronometraţi de macadam. "După Transilvania Rally ne gândim la Braşov, unde se anunţă un final de sezon incendiar. Vom afla abia la ultimul raliu cine va fi campion, iar eu sper ca publicul să fie cu sufletul la gură până pe ultima probă specială a raliului, urmărind lupta pentru titlu", a încheiat Vali.
Cristi Dolofan şi Mihai Sandu au pornit în penultima cursă a sezonului 2019 cu dorinţa unei evoluţii rapide pe probele speciale tehnice de la Cluj. După un debut bun, echipajul se afla pe locul 10 în clasamentul general, când un incident nefericit de ciudat a pus capăt cursei. Pe etapa de legătură dintre două probe speciale de vineri, în timpul unei depăşiri efectuate legal, un concurent străin a acroşat Peugeot-ul 208 R5 pilotat de Cristi şi Mihai, cei doi lovind un copac şi fiind astfel nevoiţi să abandoneze, cu daune semnificative la maşina de curse. "Am avut parte de cel mai stupid abandon din carieră. Din fericire, eu şi Mihai n-am păţit nimic, dar maşina de concurs a fost afectată serios. Echipa tehnică va face tot posibilul ca Peugeot-ul 208 R5 să fie reparat în timp util şi sper să ne aflăm la startul Raliului Braşovului pentru o ultimă cursă a sezonului", a declarat Cristi. Pentru Bogdan şi Delia Năstase, Transilvania Rally a început perfect, cu două victorii de probă specială vineri, cei doi fiind la conducerea clasei 11 cu un avans confortabil de aproximativ 25 de secunde la finalul zilei. A doua zi de concurs a debutat cu un nou timp bun pentru echipajul DTO Rally Team, ca mai apoi prima trecere pe "Dângău", regina raliului, să aducă un incident nedorit. Bogdan şi Delia au ieşit uşor în decor şi nu au reuşit să revină pe drum, au pierut minute preţioase şi au fost nevoiţi să abandoneze din postura de lideri ai clasei 11.
Pornit în cursa din judeţul Cluj după răsturnarea de la Iaşi, echipajul format din Eugen Cărăgui şi Robert Fus a început competiţia cu un ritm ezitant, mai lent decât şi-ar fi dorit cei doi. Cu progres de-a lungul specialelor din prima zi, Eugen şi Robert se aflau pe locul al treilea în cadrul clasei RC4, când o ieşire în decor pe cea mai lungă şi dificilă probă a raliului a însemnat peste 11 minute pierdute. Reveniţi pe traseul de concurs, Cărăgui şi Fus au ajuns în service, unde echipa tehnică a readus Peugeot-ul 208 R2 în stare perfectă de funcţionare pentru o nouă buclă. Cu o nouă serie de timpi buni pe finalul Transilvania Rally, Eugen şi Robert au încheiat spectaculos superspeciala de la Cluj Arena, în aplauzele fanilor, cu o nouă răsturnare, dar şi cu un loc trei în cadrul clasei. Cu un start bun, Cristi Şugar şi Vlad Colceriu au început Transilvania Rally cu o luptă frumoasă pentru victoria în Cupa Dacia. Cu două victorii de probă vineri, juniorii DTO Rally Team se aflau la finalul primei zile de concurs pe locul secund, la doar 3 secunde de lider. Sâmbătă, cu viteză pe probe, dar şi profitând de problemele adversarilor, Cristi şi Vlad s-au instalat în poziţia de lideri ai cupei monomarcă şi au gestionat perfect avansul, reuşind să se impună în poate cea mai dificilă cursă a sezonului. "Ediţia de anul acesta a Transilvania Rally a fost una cu mari emoţii pentru noi. Cu un început mai puţin promiţător după o penalizare de un minut primită într-un punct de control orar, plecam într-o cursă de recuperare, reuşind după Dângău să urcăm pe locul doi şi să recuperăm secunde importante faţă de lider. Cu un ritm bun, am profitat de problemele avute de Dragoş Popa şi am urcat pe prima poziţie, acolo unde ne-am menţinut până la finalul cursei, cu un ritm prudent. Astfel, am devenit din nou liderii Cupei Dacia şi vom plecăm spre Braşov cu şanse mari la titlu!", a spus Cristi, juniorul DTO Rally Team care aleargă pe un model Sandero.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It