Podiumuri, victorii, dar şi ghinioane pentru DTO Rally Team la Raliul Aradului 2019

După debutul de sezon de pe Transfăgărăşan, unde echipajele din Campionatul Naţional de Raliuri au concurat la începutul lunii mai, caravana raliurilor s-a mutat în vestul ţării, în judeţul Arad, acolo unde s-a desfăşurat prima etapă de macadam din 2019. Raliul Aradului a programat 9 probe speciale şi a fost una dintre cele mai dificile competiţii din ultimele sezoane din cauza suprafeţei alunecoase, a noroiului de pe traseul de concurs, dar şi a durităţii unor secţiuni cronometrate.
DTO Rally Team s-a aliniat la start cu aceeaşi componenţă puternică, echipa fiind dornică de o nouă clasare pe primul loc pe macadamul arădean, după ce, în 2018, gruparea a reuşit prima victorie în clasamentul echipelor la acest eveniment. Chiar dacă rezultatele obţinute nu au fost pe măsura celor vizate, echipajele au dovedit la Arad că sunt rapide, au dominat clasamente şi au demonstrat că lupta cu secundele va fi una strânsă în acest an, în care echipa punctează în aproape toate categoriile.
Cele cinci echipaje ale echipei au avut de luptat, de-a lungul weekend-ului, cu o suprafaţă alunecoasă, noroiul din abundenţă şi schimbarea aderenţei fiind cuvintele cel mai des rostite. În ciuda vremii neprietenoase, spectatorii s-au aflat în număr mare la startul festiv de joi seara, dar şi la superspeciala din centrul Aradului, acolo unde aplauzele au însoţit evoluţiile spectaculoase.
Vali Porcişteanu şi Dan Dobre s-au luptat cu condiţiile dificile de-a lungul celor 9 probe speciale ale Raliului Aradului, reuşind la final locul trei în clasamentul general, la doar 0,6 secunde de poziţia secundă. Cei doi au fost foarte aproape de o nouă clasare pe locul secund, dar atingerea unei şicane pe prima probă a adus o penalizare de 3 secunde, care i-a îndepărtat de un nou rezultat excelent cu Citroen-ul C3R5 care s-a comportat exemplar pe probele speciale. "A fost o cursă extrem de grea, unde nu mă aşteptam să avem parte de atât de mult noroi. Aderenţa a fost diferită, schimbătoare, acomodarea noastră cu maşina pe macadam fiind, în condiţiile acestea, mai dificilă. Ne-am dat seama că e important să gestionăm bine fiecare viraj, deoarece maşina s-a comportat excelent în toate situaţiile. Am avut un timp foarte bun pe Power Stage, ritmul pe această probă fiind foarte aproape de cel pe care ni-l dorim pentru restul sezonului. Avem astfel încredere că putem fi mai rapizi, fiind mulţumiţi de maşină şi de anvelope, detaliul unde mai trebuie să lucrăm este încrederea noastră", a spus Vali la finalul cursei arădene.
Pentru Cristi Dolofan şi Mihai Sandu, Peugeot-ul 208 R5 a fost materialul de curse perfect pentru primul macadam al sezonului. Echipajul a acumulat experienţă importantă, a crescut ritmul constant şi a adus puncte importante pentru DTO Rally Team prin ocuparea poziţiei cu numărul 7 în clasamentul general la finalul Raliului Aradului. Deşi au avut parte de un incident care i-a costat secunde preţioase, când au ieşit larg în afara drumului, cei doi au revenit şi au reuşit să continue cursa, dovedind prezenţă de spirit şi determinare.
În cadrul clasei 11, Bogdan Năstase şi Delia Năstase au avut un ritm excelent de-a lungul Raliului Aradului, fiind singurul echipaj care a adus maximul de puncte pentru echipă. Cu maşina de curse avariată la Raliul Argeşului, cei doi au revenit într-o formă de zile mari pe macadam, au dominat cursa de la început până la final, reuşind să se impună cu un avans de peste 4 minute. "Venind după abandonul de la Argeş, Aradul a fost un raliu excelent, în care am avut un ritm în creştere, foarte bun, reuşind şi un loc opt în clasamentul general open. Sunt foarte mulţumit de evoluţia şi de viteza noastră, de ceea ce am reuşit şi de faptul că începem să cunoaştem maşina tot mai bine. Le mulţumesc mecanicilor, care au făcut posibilă reconstrucţia maşinii după incidentul de la Piteşti, colegilor de echipă şi tuturor celor care ne susţin. Suntem o echipă fericită şi mă mândresc cu asta", a declarat Bogdan la finalul Raliului Aradului.
Pentru Eugen Cărăgui şi Robert Fus, a doua etapă CNR 2019 a reprezentat primul raliu al echipajului pe macadam cu noul Peugeot 208 R2. Deşi au avut unele probleme tehnice în timpul competiţiei, echipa de asistenţă tehnică le-a rezolvat rapid, iar Eugen şi Robert au avut parte de o adaptare rapidă la macadamul alunecos din judeţul Arad, reuşind un loc patru în cadrul clasei RC4. Cu locul secund excelent obţinut la Raliul Argeşului, echipajul se află în prezent pe locul doi al categoriei după cele două raliuri desfăşurate în sezonul 2019.
După victoria din Cupa Dacia de la Raliul Argeşului, Cristi Şugar şi Vlad Colceriu au început Raliul Aradului cu acelaşi ritm excelent, conducând în cadrul cupei monomarcă după prima zi de concurs. Porniţi în a doua zi a raliului cu obiectivul de a conserva rezultatul, echipajul a fost nevoit să se retragă din motive tehnice, cauzate de duritatea trasului de concurs. Un suport de cutie de viteze rupt a cauzat daune modelului Dacia Sandero cu care juniorii echipei concurează, iar, în ciuda eforturilor celor doi de a continua, competiţia s-a încheiat când mai erau doar 3 probe speciale de desfăşurat.
În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors - Importator Peugeot, Citroen şi DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe şi Total Lubricants Romania.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It