EDITORIAL AMOS NEWS - Iohannis a furat startul campaniei electorale

Ultima apariţie televizată a preşedintelui, o ieşire cu acuze grosolane la adresa unui partid politic, a coincis cu lansarea panotajului electoral pentru candidatul Klaus Iohannis. Imediat ce scăfârlia lui Klaus a fost împodobită cu şepcălia faimoasă prin plagiat, un fel de "Klaus great again", toate şoselele mai bune şi mai importante ale ţării s-au umplut cu figura adormită a preşedintelui, însoţită de sloganul său electoral. Pe la ţară şi prin oraşele mici, nici urmă de dânsul. Pe acolo, sloganul său potrivit ar fi fost: "Nu ştiu! Nu mă interesează!". Dar pe drumurile mari, Klaus, despre care mulţi zic că merge ca dulapul din desenele animate, stă cocoţat în vârful parului şi ne anunţă programul său într-o semi-propoziţie: "Iohannis - Pentru o Românie normală!" Semi-propoziţia n-are verb, pentru că nici nu se face! Adică n-are acţiune.
La marginea verii, cu o săptămână înainte să sune trâmbiţele toamnei, preşedintele s-a grăbit să facă poporului o bucurie, dând un semn zgomotos că şi-a încheiat vacanţa şi că s-a trezit din adâncile sale nepăsări. Şi că este gata de lupta politică. Răbufnirea aceasta ne ajută să înţelegem personalitatea acestui om închis care adeseori se poartă ca un încuiat. Despre comoditatea preşedintelui Klaus Iohannis, nu are rost să mai scriu. Se vedea de când era inspector şef şi primar. Este o lene naţională şi internaţională! Nici despre orele şi zilele pe care le ciupeşte ca să fugă la nevastă nu merită să vorbim. Nici despre pauzele pe care le fură ca să-şi dezgheţe încheieturile la câteva mingi de golf la Clubul Diplomatic. Faima lui Klaus Iohannis vine doar din ce nu face, prestaţiile sale fiind un soi de placebo în politica şi în viaţa României. Uneori Klaus Iohannis joacă rolul vulpii. Adică a leneşului viclean. Se face că doarme ca să tragă clapa guvernului, parlamentului sau adversarilor săi mai căpoşi. Lui Klaus Iohannis îi adoarme mâna când să numească un procuror şef al României. Mai bine se scarpină cu stiloul! La fel şi în cazul unui procuror şef la DNA! Nu vrea să-şi mai amintească de înfrângerea cu Luluţa şi cu Augustin Lazăr. Câte înjurături i s-au tras de pe urma lor!? Nu vedeţi că ţara merge şi aşa? De ce să-şi piardă vremea cu atâtea numiri? Şi modificările de legi îl obosesc. Mai bine le contestă. De ce să ceară Parlamentului o prelungire a mandatului expirat al lui Eduard Hellvig? Şi aşa nu s-a prins nimeni că România n-are un cap legal la SRI! Partidele fac pe ele de frică şi nu măcăne! Doar n-o să-l lase fără principala forţă de sprijin în campania electorală... Liberalii fără băieţi habar n-au cum să conceapă o diversiune! Ambasador în Israel? Dacă poate DNA-ul fără şef, poate şi Israelul fără ambasador român! Adevărul este că vrem prea multe de la acest Klaus Iohannis. Doar n-o fi treaba lui să se ridice împotriva reţelelor mafiote!? Preşedintele este bun la ascultat imnul, la vizite, la onoruri, la drapel şi la citit cuvântări. De catastrofe, de popor şi de găinării, să se ocupe guvernul şi parlamentul! Treaba preşedintelui stă în lucrurile mari, în vizite şi fotografii protocolare, în semnatul tratatelor şi rânjitul pe la recepţii! Să fim mulţumiţi că se duce pe la atât de multe şi nu cere ore suplimentare!
Panourile uriaşe apărute recent pe marginea şoselelor nu reprezintă decât imaginea preşedintelui despre sine, chiar dacă faţă de dimensiunea mega-panourilor, isprăvile sale nu depăşesc anvergura unor pârţuri. De ce să nu înceapă campania electorală mai repede, când asta este principala sa îndeletnicire? Să se arate poporului şi să-i sperie pe duşmani! Panourile megalitice nu prea par a fi nişte cadouri primite din SUA împreună cu şăpcălia de la Trump. Şi nici din Germania! Ele aparţin unei firme de publicitate outdoor din România. Dacă mălăeţul Klaus Iohannis ar fi detergent sau ulei de motor sau chiar un fel de Mercedes, închirierea unui asemenea panou ar costa cel puţin 1.000 de euro pe lună. Dacă înmulţim numărul lunilor rămase până la sfârşit de noiembrie cu numărul panourilor risipite prin ţară, obţinem un buget uriaş pe care preşedintele nu l-a câştigat nici la Loto, nu-l are prevăzut nici în bugetul de la Cotroceni şi nici nu l-a putut împrumuta de la SRI. Ca să nu mai zicem că l-a câştigat din meditaţii la biserica din Sibiu... O asemenea producţie şi o închiriere a unei asemenea puzderii de panouri cât poarta Cotrocenilor nu se pot realiza decât cu un buget enorm, care nu poate veni nici din meditaţii, nici din împrumuturi, nici chiar din chiriile caselor de la Sibiu. Poate că, dacă ar închiria Palatul Cotroceni, ar scoate nişte bani pentru o mică parte dintre ele...
Cu ce firmă, cu ce costuri şi din ce buget a făcut Klaus Iohannis acest dezmăţ publicitar? Nu-i destul că a furat la modul grosolan startul campaniei electorale! Operaţiunea mai ascunde şi învârteli care ar trebui cercetate de Fiscul lăudărosului Orlando Teodorovici. Când e la microfon, acesta ameninţă ca leul în lesă, iar când este să treacă la fapte, dă din coadă ca iepuraşul! Primul ministru ar trebui să pună lupa fiscală pe această campanie deşănţată, menită a scoate la iveală şi a gonfla personalitatea molâie a unui preşedinte care n-a mişcat nimic în acest mandat de răzbunări, somnolenţă şi călătorii! Pentru că dărâmarea sau ştergerea panourilor cu scăfârlia lui Klaus Iohannis ar costa cât bugetul unui oraş amărât, dezmăţul de panouri de pe şosele ar putea fi trecut în registrul comic cu câteva butoaie de vopsea albă sau galbenă şi cu nişte bidinele mai rezistente pe obrazele groase!
Prin 2016, Autoritatea Electorală permanentă cita o lege chioară (nr. 185/2015) care zice că "responsabilitatea aprobărilor pentru amplasarea acestora pe spaţiul public aparţine autorităţilor publice locale, conform Legii nr. 185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate. Autorităţile administraţiei publice locale sunt singurele în măsură să răspundă sesizărilor privind amplasarea materialelor de publicitate politică pe spaţiul public". Mă stric de râs când îmi imaginez cum prin ţară primarii se caţără pe scări şi se chinuie să jupoaie panourile cu figura busumflată a lui Klaus Iohannis. Şi-i văd pe unii care strigă de pe scară: "Jos capul lui Iohannis!".

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It