Autostrada Sibiu-Piteşti: CNSC a respins contestaţia chinezilor. Astaldi a câştigat contractul pentru Secţiunea 5, Curtea de Argeş-Piteşti

Conform Economica.net, se apropie de final bătălia pentru Secţiunea 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, cel mai important proiect rutier al României. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia chinezilor, după ce aceştia au fost eliminaţi din licitaţie, iar italienii de la Astaldi au fost declaraţi câştigători. Dacă decizia CNSC nu va fi atacată în instanţă, se va putea semna contractul pentru lotul Curtea de Argeş-Piteşti cu constructorul italian.
CNSC a respins pe 16 aprilie contestaţia formulată de asocierea China Railway 14-th Bureau Co Ltd - Viaponte Rom - Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia împotriva deciziei prin care oferta sa a fost exclusă iar din licitaţia pentru Secţiunea 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti. În aceeaşi contestaţie, chinezii au cerut să fie exclusă din licitaţie şi oferta rivalilor de la Astaldi, însă fără succes. "Respinge, ca nefondată, contestaţia formulată de VIAPONTE ROM SRL în numele asocierii CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO. LTD - VIAPONTE ROM SRL - VIAPONTE PROJETOS E CONSULTORIA DE ENGENHARIA SA, în contradictoriu cu autoritatea contractantă COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA. Admite cererea de intervenţie formulată de ASTALDI SpA. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile lucrătoare de la comunicare pentru părţile cauzei, respectiv de la data luării la cunoştinţă de către alte persoane vătămate", se arată în decizia CNSC din 16 aprilie, ce poate fi atacată la Curtea de Apel Bucureşti. În data de 19 martie 2020, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis un raport al procedurii prin care oferta chinezilor a fost exclusă. Totodată, a fost declarată câştigătoare oferta italienilor de la Astaldi. Rămâne de văzut dacă asocierea chinezilor va mai continua bătălia la Curtea de Apel Bucureşti sau se va putea semna contractul cu italienii, scrie Economica.net.
Valoarea estimată a contractului pentru construcţia Secţiunii 5 Curtea de Argeş-Piteşti este de 1,83 miliarde de lei, fară TVA. În octombrie 2017, CNAIR a primit pentru acest contract opt oferte: 1. Astaldi SpA. 2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd - Viaponte Rom SRL - Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia S.A. 3. Asocierea Impresa Pizzarotti&C SpA - Pizzarotti S.A. 4. Asocierea Itinera SpA - Retter Projectmanagement S.R.L. 5. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA. 6. Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade S.R.L. - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor S.A.). 7. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali. 8. Asocierea Trameco S.A. - Vahostav SK as - Construcţii Erbaşu S.A. - Vega '93 S.R.L. - East Water Drillings S.R.L. Secţiunea 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti este amplasată în judeţul Argeş şi are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeş şi va continua paralel cu râul Argeş, până la actuala centură a Municipiului Piteşti. Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi (Sibiu-Boiţa, Boiţa-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş-Piteşti), va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu-Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It