Dispute pe bani virtuali în legislativul municipal

Cam asta a fost impresia după şedinţa extraordinară a Consiliului Local Curtea de Argeş, convocată de către primarul Constantin Panţurescu în data de 16 septembrie. După cum v-am informat deja, au fost prezenţi următorii aleşi locali: viceprimarul Gabriel Jubleanu, Ştefan Dumitrache, Loredana Stancu, Răzvan Bădescu, Anca Răduţu-Babeţ, Viorel Popescu, Maria Dicu, Gheorghe Andreescu şi Ana Maria Rovenţa (PSD), Mădălin Marinescu, Doru Georgescu şi dr. Jean Chefani (PNL), Ionel Păunescu, Ion Şerban şi Marius Deaconu (PAM), Gheorghe Molea şi Emelian Oreviceanu (ALDE) şi Bogdan Alexandru Dabija (UNPR). Din partea executivului local au participat secretarul Radu Chirca, directorul economic Gheorghe Florescu, directorul DAS, Mariana Moise, Isabel Janina Zarioiu, de la Oficiul Juridic şi şeful de la SPCLEP, Melania Zarioiu, alături de care s-a regăsit şi juristul legislativului municipal, Călin Budan. Primarul le-a explicat aleşilor locali că toate cele trei proiecte înscrise iniţial pe ordinea de zi aveau o mare importanţă pentru bunul mers al activităţilor din municipiu şi că era necesar să se adopte hotărârile propuse. Ion Şerban şi-a păstrat obiceiul de a cere anumite precizări şi chiar angajamente din partea executivului, atitudine care l-a iritat vizibil pe şeful administraţiei publice locale, Constantin Panţurescu. Şi aceasta cu atât mai mult cu cât directorul economic, Gheorghe Florescu, a ţinut să le atragă atenţia că "visteria" municipală era secătuită. Dialogul s-a încins, dar în ciuda unor replici destul de dure, amintitele proiecte au trecut fie cu unanimitate, fie cu majoritate de voturi.

"Aprobarea delegării Serviciului de iluminat public şi a contractului de gestiune este doar un prim pas...

... spre accesarea fondurilor europene pentru implementare! Avem nevoie de o HCL pentru a completa documentaţia şi a primi banii", a spus primarul Panţurescu în susţinerea proiectului de hotărâre supus dezbaterii spre adoptare. Hotărârea în cauză avea trei puncte referitoare la aprobarea delegării acestui serviciu către Salubritate Publică Urbană S.R.L., cu contractul aferent, respectiv cu obligaţia ca firma Consiliului Local care prelua administrarea să prezinte în termen de 20 zile cifrele financiare necesare unei bune desfăşurări a activităţii. Faptul că în sală n-a fost prezent directorul de la SPU, Cătălin Gabriel Nastea, n-a fost remarcat de vreunul dintre consilierii locali prezenţi. Ion Şerban însă n-a pierdut prilejul de a spune: "N-am fost contra acestui proiect, dar trebuie să avem în vedere şi bugetarea, căci fără bani, SPU nu va putea să asigure o bună administrare a serviciului". "N-am ajuns încă acolo, primul pas este delegarea, ca să ştim cui dăm banii. Deci, nu vorbim despre finanţare acum!", a replicat Panţurescu. "Ba să vorbim, că nu discutăm despre banii matale! Avem destule servicii care nu funcţionează: gestionarea problemei câinilor fără stăpân delegată către SPGC nu funcţionează, idem şi deszăpezirea, care ar trebui să fie la SPU. Ca să-şi ia licenţa, care este acum la directorul Ioan Ghiţă, Cătălin Nastea are nevoie de specialişti, de echipamente ş.a.m.d., pe care nu şi le poate asigura din lipsa finanţării". "Problema s-a discutat deja la A.N.R.S.C. şi fiecare lucru se va face la timpul său. Apoi, este ştiut faptul că orice contract de delegare se poate modifica pe baza unor propuneri care l-ar putea optimiza. Constat că unii îşi dau însă cu părerea de parcă ar fi specialişti în toate domeniile...". Remarca acidă a primarului l-a deranjat vizibil pe consilierul local, care a reacţionat dur: "Ne dăm cu părerea pentru că de aceea suntem aici prin votul cetăţenilor!"

"Toţi cer bani, dar nu prea mai sunt!..."

Aceasta a fost concluzia directorului economic la discuţiile purtate pe baza proiectului de rectificare a bugetului local pe anul în curs. Dumnealui a precizat că suma luată în discuţie este de 454.000 lei, provenită din TVA, care are ca destinaţie echilibrarea finanţelor locale. În consecinţă, s-au majorat cheltuielile de personal pentru trimestrul IV cu 354.000 lei, din care cei mai mulţi bani - 230.000 lei - urmau să meargă la SPGC pentru ecarisaj. Totodată, în proiectul de hotărâre se diminuau anumite cheltuieli cu sume care nu se puteau folosi anul acesta - conform afirmaţiilor primarului - şi care erau transferate spre alte domenii cu probleme precum Muzeul Municipal (propus 70.000 lei) şi C.C.A. (30.000 lei, la o cerere de 100.000 lei). Primarul a argumentat suma de 230.000 lei alocată către serviciul public condus de către Ioan Ghiţă prin necesitatea demarării activităţii de ecarisaj: "În două zile se apucă de treabă. SPGC a solicitat aprobarea contractului cu o firmă specializată care să ridice definitiv câinii din oraş. Deci nu va mai fi vorba despre genul de activitate prestat anterior de către SPU, cu capturare, cazare, deparazitare, consultare, crotaliere, castrare şi readucerea animalelor în zonele de unde fuseseră ridicate. Acum vor dispărea definitiv din cartierele şi de pe străzile noastre!"

Ion Şerban a fost primul care s-a înscris la cuvânt pentru a-şi exprima nemulţumirea faţă de banii dirijaţi spre unităţile şcolare. "De ce se mai cer bani de la părinţi pentru amenajarea claselor şi pentru alte nevoi?... Pe mine m-aţi băgat în Consiliul de Administraţie de la popi şi, aşa cum spunea colegul Răzvan Bădescu în ultima şedinţă ordinară, nu m-au chemat vreodată la şedinţă! Acum văd că Seminarul Teologic urmează să primească bani pentru un saxofon...". "De unde ştiţi dvs. că se cer bani de la părinţi, dacă n-aţi fost chemat la şedinţele Consiliului de Administraţie în care aţi fost ales şi, mai ales, de ce nu semnalează acest lucru şi ceilalţi colegi ai dvs.?...", l-a întrebat uşor provocator şeful administraţiei municipale. Răspunsul a venit pe aceeaşi tonalitate: "N-au avut curajul să vă spună! De ce să ascundem la nesfârşit mizeria sub preş?...".
În discuţie a intervenit şi Ştefan Dumitrache, care a solicitat o suplimentare a sumei alocate Muzeului Municipal cu 15.000 lei, propunere făcută şi în cadrul Comisiei economice pe care o conduce: "Avem nevoie de aceşti bani la sfârşitul lunii octombrie ca să achităm toate salariile şi utilităţile. Instituţia nu poate rezista fără curent, gaze, apă ş.c.l.". A fost momentul declanşării unei alte dispute pe tema necesităţii instalării unui grup sanitar modern şi funcţional în Curtea Domnească - asupra căreia vom reveni cu amănunte. Fără succes în acest demers, Şerban a ţinut să aibă ultimul cuvânt, lansând o întrebare retorică: "De ce aţi angajat mai mulţi oameni decât puteţi plăti, d-le Dumitrache?... Şi Centrul de Cultură şi Arte a cerut bani, dar a primit mai puţin de o treime din suma solicitată!" Directorul economic Gheorghe Florescu a precizat: "De solicitat, au solicitat toţi, dar nu prea aveam de unde satisface cererile...". Atunci când preşedintele de şedinţă, Marius Deaconu, a supus proiectul de hotărâre la vot, acesta a trecut cu majoritate. S-au abţinut Ion Şerban şi liberalii Doru Georgescu, Jean Chefani şi Mădălin Marinescu, cel care a motivat decizia comună prin faptul că "nu s-a dat la toţi ceea ce s-a cerut". Ştefan Dumitrache nu a votat. Gheorghe Florescu a avut o replică memorabilă: "Acum să vedem de unde luaţi banii!..." "E problema dvs.!", l-a contrat destul de tăios primarul Constantin Panţurescu.

NOTĂ: Asupra proiectului privind alocarea de la bugetul local a peste 5,8 miliarde lei vechi, în scopul majorării capitalului social la S.C. AQUATERM AG 98 S.A., vom insista într-un material separat.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It