Prof. Dan Vorovenci, inspector de specialitate, despre Olimpiada de Informatică: "Nu putem spune că au fost rezultate proste, pentru că vorbim despre probleme cu un nivel de dificultate foarte mare!"

Rezultatele obţinute de elevii argeşeni la Olimpiada de Informatică, etapa judeţeană, care s-a derulat în patru centre de examen din Piteşti - Liceul Teoretic "Ion Barbu", Colegiul Naţional "Zinca Golescu", Colegiul Naţional "Alexandru Odobescu" şi Colegiul Naţional "Ion C. Brătianu", au creat în spaţiul virtual numeroase nemulţumiri şi discuţii. Şi, aşa cum am precizat şi noi în materialul publicat în ediţia de ieri, reacţiile sunt îndreptăţite. Poziţia noastră rămâne cea deja discutată în articolul anterior, însă inspectorul de specialitate din cadrul I.Ş.J. Argeş, prof. Dan Vorovenci, a încercat să justifice cumva această situaţie, care - potrivit declaraţiilor oferite - este similară şi la nivel naţional. Vă prezentăm, în continuare, declaraţia acestuia: "Nu putem spune că au fost rezultate proaste, pentru că vorbim despre probleme cu un nivel de dificultate foarte mare. Faptul că unii participanţi au obţinut numai punctele din oficiu este explicabil prin neîncadrarea în timpul de execuţie, pe care, dacă l-au depăşit, chiar dacă problema a fost rezolvată corect, n-au fost punctaţi. Baremul este extrem de strict şi lucrurile sunt complicate! Clasamentul naţional nu diferă foarte mult de cel judeţean. Orice mică greşeală duce la obţinerea unui punctaj minim. Problemele nu se citesc de către un evaluator uman, care să urmărească pas cu pas rezolvarea şi să puncteze tot ce se poate. Avem un evaluator electronic care citeşte automat şi punctează doar rezultatul final. Ori se încadrează în barem, ori nu! În funcţie de timpul de execuţie, de memoria alocată... Fiecare copil lucrează în conformitate cu propria gândire şi cu propriul sistem. Poate să aibă o zi proastă. Aici nu e chestie de memorie, ci de gândire... Algoritmul rezultat poate fi optim şi se încadrează în timpul strict de execuţie, şi atunci ia punctajul... Dar poate fi rezolvat şi să nu se încadreze în acel timp. În acest caz, nu este punctat".
În mod firesc, chiar şi luând în considerare explicaţiile respective, rămâne întrebarea: "Pe ce criterii se fac în şcoli selecţiile elevilor în vederea participării la această olimpiadă?". Sau, altfel formulat, de ce profesorii de la clase, care cunosc exact nivelul de pregătire al propriilor elevi şi sunt familiarizaţi cu subiectele, insistă să-i înscrie în competiţie pe cât mai mulţi?...

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It