Argesexpres.ro - Stiri Curtea de Arges
Fondat în 1999
joi 2 februarie 2023 03:53

Cartea Neagră a Guvernării - un an de la instalarea Guvernului Ciucă

Alianța pentru Unirea Românilor a avut zilele trecute o întrunire pentru a dezbate împlinirea unui an de la instalarea Guvernului Ciucă.

Printre cei care au luat cuvântul s-a aflat și deputatul Mircia Chelaru, precedat de către Eugen Popescu: "Într-un anumit cotidian se vorbea despre Polonia. Despre creșterea excepțională a capacității și a puterii Poloniei prin creșterea capacităților sale militare. Cum este România față de Polonia din acest punct de vedere? Care sunt dezideratele României în ceea ce privește apărarea națională? Face armata României față provocărilor care sunt din ce în ce mai evidente la frontierele sale? Despre toate aceste lucruri ne va vorbi dl deputat gen (r) dr. Mircia Chelaru", a fost introducerea formulată de către Eugen Popescu.

Mircia Chelaru: "Nu avem o rezervă operativă capabilă să ducă acțiuni de luptă în contextul unui război rapid, modern, de intensitate medie!"

"Mulțumesc! Am onoarea să vă salut! Este o mică contradicție în termeni. Ar trebui să fac o analiză a performanței sistemului național de apărare, dacă putem vorbi de sistemul național de apărare astăzi, între proiecție, așteptări și realizări. Pentru că ne adresăm, după câte s-au derulat până acum, unui studiu comparativ între ceea ce s-a promis la începutul guvernării și ceea ce avem astăzi. Așa că n-o să mă duc să fac comparații nici cu Polonia, nici cu Germania... România trebuie să se compare cu ea însăși, față de obiectivele și dezideratele - haideți să folosim și termenul pretențios - <<ambițiilor>> sale.

Am luat și am în fața mea acest program de guvernare pe Ministerul Apărării, pe elementele securității naționale, pentru că nu poți să vorbești despre apărare națională decât numai în contextul analizei integrate, holistice, a securizării unei națiuni. Nu sunt multe de spus! Pentru că nu s-au făcut multe... De aceea n-am ce să abordez ca atare, decât că ar trebui să fac o listă foarte lungă cu ceea ce ar trebui făcut. Ori lista asta foarte lungă e pregătită de mine și face parte dintr-un proiect al dezvoltării conceptului de securitate prin apărarea armată a statului român și de creșterea capacității de autoapărare a națiunii române. Lucrurile acestea nici nu sunt abordate ca și concepte.

Prima constatare, uitându-mă la capitolele din această dezvoltare pe care ne-au propus-o și pentru care noi am spus <<nu>> prin votul nostru acestui guvern... Această dezvoltare și creștere a relevanței a locului și rolului militar al României atât în contextul Alianței Nord Atlantice, a Uniunii Europene, dar mai ales, prin ce măsuri acest rol și loc este cuantificabil, nu este subunitar și este de luat în considerare din perspectiva angajamentelor pe care și le-a luat România acum aproape 18 ani... Bilanțul este cât se poate de nemulțumitor. Nu spun adânc nesatisfăcător... Am să încep cu o mică corecție pentru că s-a spus la început că e un guvern catastrofă, este guvernul d-lui Ciucă și i s-a asociat funcției primului ministru calitatea de general. Cu rugămintea să separăm cât putem de mult demnitățile și funcțiile cele de militar cu ceea ce înseamnă conducerea civilă a unei națiuni.

Ciucă nu conduce guvernul acesta, să fie foarte clar! El este doar acolo pentru a semna ceea ce se hotărăște în cu totul altă parte, și mai ales de ceea ce se pune pe masă de grupurile politice succesive care au dus țara în acest moment. Este suma integrată a rostogolirii de la o guvernare la alta a tuturor deznădejdilor și neîmplinirilor acestei națiuni. Recunoscută în fapt de haupt liderul nostru Iohannis: suntem un stat eșuat. Altă definiție nu am ce să vă dau. Într-un stat eșuat nu vorbești nici despre securitate, nici despre apărare, nici despre siguranța individului în propriul cămin sau pe stradă, nici despre corp calificat polițienesc, militar sau de altă natură... Într-un stat eșuat trebuie să vorbești despre dispariția leadership-ului strategic și preluarea funcțiilor de conducere a statului, în toate aceste domenii, de către improvizatori. Un stat eșuat este transformat într-un stat de provizorat și toate deciziile pe care dumneavoastră le vedeți sunt schimbătoare de la o zi la alta pentru că se lucrează într-un mod totalmente descalificat și pe bază de <<vom vedea și vom face>>. România este un poligon imens - și rețineți când spun acest lucru - de experimente sociale europene. De la implementarea deciziilor europene în pandemie până la stabilirea cu exactitate a cantității de forțe și mijloace care trebuie să se desfășoare pe teritoriul României de către alții.

Să mă întrebați cum se face managementul apărării sau cum se proiectează sistemul apărării naționale într-un concept larg de securitate, și care trebuie să facă obiectul unei conferințe specializate pe această temă, atunci când tu nu ești suveran. Suveranitatea înseamnă libertatea luării deciziilor politice dincolo de orice constrângere exterioară sau în interiorul unor constrângeri asumate, fără să pericliteze elementele de dezvoltare firească organică a acelei națiuni. Simțiți cumva că suntem în interiorul acestei stări? Pardon...!

O altă problemă, apropo de PNRR-ul ăsta, eu îi spun Planul de Nimicire a României și Românității, pentru că el a fost făcut pe baza indicatorilor de stare, alții decât cei reali ai României, ai națiunii române, trimiși expres prin curier europenist, preluat de tovarășul Ghina and Company - ce bine se descurcă foștii uteciști! Ei bine, toate proiectele venite și implementate peste modelul de viață românesc sunt anti naționale, anti românești și, în consecință, sfidătoare de securitate a acestei națiuni. Dacă aș intra în tehnologia strict tehnică, România, prin programul de guvernare, care este preluat - m-am dus în urmă cu aproape 10 ani - este aceeași rostogolire de deziderate, aceleași fraze luate, împopoțonate cu niște noțiuni sclifosite, neologizate, ca să dea frumos. Este gol de conținut pentru că la ora actuală, conducerile succesive după 2004 au zis că dacă am intrat în NATO, ne-am luat pălărie nouă. Și nu ne mai plouă. Și au pus pe chituci tot ceea ce a însemnat industria de apărare...

Să le spun, d-le Popescu, industria noastră nu mai este de apărare, este o industrie derizorie, nici măcar pentru făcut piese de schimb. O țară care nu-și mai are propriile uzine de pulbere și împrumută oțel pe terțe piețe ca să-și facă o țeavă de pistol-mitralieră, este o glumă proastă! Doi, o țară care abandonează prin eșecul statului pregătirea populației, rețineți, nu a armatei, populație însemnând suma numerică a trăitorilor care se transformă în națiune prin conștiința apartenenței la același mod de viață, la aceeași națiune, și au obiective comune de existență. Când un stat eșuat nu-și pregătește populația pentru autoapărare armată, ea este lăsată la latitudinea și la cheremul oricărei amenințări atât de origine internă, cât și exterioară, nu neapărat a unei amenințări sau a unei agresiuni controlat armatei. Nu avem un sistem de pregătire al acestei populații pentru autoapărare armată. S-a renunțat la el.

Nu avem o rezervă operativă - care înseamnă trunchiul de lance, puternic - capabilă să ducă acțiuni de luptă în contextul unui război rapid, modern, de intensitate medie!... Resursele României s-ar consuma astfel între 3 și 6 zile!", a declarat deputatul Chelaru.

Pin It

Economiseşte timp şi bani abonându-te la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!

Abonamentul pe o lună costă 10 lei, pe trei luni 28 de lei, pe șase luni 54 de lei, iar pe un an 100 de lei.