Preţul gunoiului menajer va creşte la Curtea de Argeş
Aceasta poate fi consecinţa directă a aprobării modalităţii de gestiune a serviciului comunitar de colectare şi transport a deşeurilor menajere generate pe raza muinicipiului nostru, prin voturile aleşilor noştri locali. Care, de altfel, nici nu aveau posibilitatea de a se opune, după ce Curtea de Argeş este membru cu drepturi depline în Asociaţia SERVSAL de câţiva ani buni şi şi-a intrat deja în atribuţiuni în etapa a doua a proiectului de gestionare centralizată a deşeurilor menajere din judeţul Argeş. Prima realizare ar fi aceea că s-a acoperit deja groapa de gunoi a oraşului, iar zona aceea - care era un adevărat focar de infecţie - a fost salubrizată şi nu mai este un motiv de ruşine la poarta de intrare dinspre vest în Oraşul Regilor. Calitatea de membru al asociaţiei impune şi obligaţii, nu numai drepturi, iar cele mai importante ţin de plata serviciilor din domeniu, fără de care acestea nu pot fi asigurate, mai ales că se impun şi investiţii permanente, pentru a se asigura un mediu curat şi sănătos. SERVSAL se va ocupa de organizarea unei licitaţii pentru desemnarea operatorului care va deservi această zonă de nord a judeţului nostru, în care sunt cuprinse şi localităţile rurale de pe văile celor patru râuri - Topolog, Argeş, Vâlsan şi Doamnei. La Curtea de Argeş va funcţiona o platformă de transfer pentru toată zona, în care se va decide care anume dintre deşeurile colectate selectiv sau nu pot fi reciclate şi care trebuie transportate pentru depozitare direct la groapa de gunoi de la Albota, care deserveşte întreg judeţul Argeş.
Din informarea făcută de către primarul Nicolae Diaconu, consilierii locali au putut să-şi facă o imagine a situaţiei în care ne aflăm şi asupra paşilor care trebuie făcuţi pentru implementarea acestui megaproiect de protecţie a mediului. S-a atras atenţia asupra unor prevederi din documentaţie, care au fost astfel întocmite încât să elimine din start operatorii mici, permiţându-le celor mari să obţină monopol asupra activităţilor specifice din domeniu de pe zone destul de întinse. "Există o prevedere prin care sunt acceptaţi să participe la licitaţie numai acei operatori care deţin în proprietate maşini EURO5 sau EURO6 - şi nici nu ştiu dacă există efectiv aşa ceva. Apoi nu sunt condiţii foarte clare care să le impună acestora să păstreze în zonă acele dotări şi să nu le transfere şi pe la alte licitaţii din ţară. Oricum, operatorii mici, care nu au puterea lor financiară, pot numai visa la astfel de dotări". Şi fără a mai insista asupra acestui aspect primarul Diaconu, este clar că ei vor fi scoşi din cărţi. S-a scos, de asemenea, în evidenţă faptul că un singur operator va face totul, începând cu colectarea gunoiului, continuând cu transferul la platforma de transfer de la Curtea de Argeş, cu selectarea deşeurilor (dacă este cazul) şi apoi cu transportul final spre Albota al celor care trebuie depozitate acolo. Bineînţeles că multitudinea operaţiunilor care presupune dotări speciale impune investiţii ce se vor regăsi în preţul serviciilor ce trebuie achitate de cetăţeni şi de firme, care nu vor mai putea să se sustragă ca până acum de la încheierea unor contracte pentru gunoi. Este, deci, de aşteptat, ca preţul serviciilor să crească!