Intervențiile senatorului de Argeș din partea AUR, Mircia Chelaru, din plenul Senatului!
În cadrul ședinței din plenul Senatului României din 14 aprilie 2025, unul din punctele de pe ordinea de zi a fost "Numirea președintelui Consiliului de monitorizare a implementării Convenţiei privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi".
Astfel, în urma votului, Emanuel-Gabriel Botnariu a fost numit în funcţia de preşedinte, pentru un mandat de 4 ani, începând cu data de 27 aprilie 2025.
În intervenția sa legată de acest subiect, senatorul de Argeș din partea AUR, gen (r) prof. dr. Mircia Chelaru a subliniat faptul că nu poate să acorde votul unor persoane care nici măcar nu s-au prezentat, despre care nu are minime noțiuni...
"În continuarea a ceea ce am ascultat în raportul comisiei, am înțeles că toți cei trei au primit câte 10 puncte. În consecință, mă puneți să votez, din cei trei cu nota 10, pe unul despre care nici măcar habar n-am cine este.
Ar trebui să se introducă, pe viitor - supun atenției măcar pentru expertiza viitoare –, ca fiecare în parte să se prezinte, să vedem cine sunt. Altfel, nu votăm în orb. Și e păcat să trecem dintr-o formulă corectă la una strict formală și neelegantă", a punctat senatorul Chelaru.
În aceeași zi, un alt punct de pe ordinea de zi a fost "Dezbaterea și adoptarea Proiectului de lege privind aprobarea OUG nr.15/2025 pentru modificarea OUG nr.96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistență umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflați în situații deosebite, proveniți din zona conflictului armat din Ucraina". (L69/2025)
Senatorul Mircia Chelaru a luat cuvântul și a declarat că grupul AUR va vota continuarea sprijinului umanitar alocat celor care se află într-adevăr într-o situație gravă. Iată declarația sa, integral:
"Intervenția mea este obligatorie. Am dezbătut acest punct inclusiv în Comisia de apărare. De la bun început, afirm poziția grupului de a vota pentru continuarea sprijinului umanitar dat persoanelor într-adevăr în situații de excepție, într-o poziție de maximă gravitate.
Însă, am luat cuvântul pentru a atrage atenția asupra superficialității emiterii unui document de stat, a unui document oficial, care poate avea în spate o consecință de o gravitate rară.
În alin.(3) din expunerea de motive se batjocorește Constituția României. Art.3 alin.(4), Constituția României: <<Pe teritoriul statului român nu pot fi strămutate sau colonizate populații străine>>.
Ce spune preambulul acestei ordonanțe? <<Luând în considerare disponibilitatea României (...) ținând cont că protecția temporară acordată este conform Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 4 martie ca urmare a existenței de persoane strămutate din Ucraina în înțelesul articolului 5 din Directivă (…)>>.
Ne uităm în Directiva 2001/55 a Comisiei Europene, art.5, și vă rog pe dumneavoastră să vedeți dacă ceea ce scrie este corect tradus: <<The existence of a mass influx of displaced persons shall be established by a Council (…)>> – atenție! – <<a groups of persons to whom the temporary are displaced...>
Deci, din acest punct de vedere, cuvântul <<dislocat>> n-are nimic de-a face cu <<strămutat>>.
Oameni buni, vă rog din suflet, fiți atenți la semantica limbii române, la sensurile acestei limbi naționale și nu traduceți alandala! Pentru că a pune în situația aceasta de a accepta strămutarea populațiilor și ulterior includerea lor în sistemul habitatului românesc este contrar Constituției României.
Încă o dată afirm, vom vota pentru, din rațiuni umanitare.
Dar mai este un <<dar>>. Chiar în condițiile acestea, să ne uităm ce fac autoritățile de la Kiev, cum ne asaltează bisericile, cum ne desființează școlile (...)", a conchis senatorul Alianței Pentru Unirea Românilor.