Argesexpres.ro - Stiri Curtea de Arges
Fondat în 1999
vineri 22 octombrie 2021 08:58

„Retro parada toamnei” a adus la Curtea de Argeș celebra Dacia 1100!

 

Sâmbătă, Retromobil Club România - filiala județului Argeș, a organizat în parcarea din fața Muzeului Municipal (Biserica Domnească) o expoziție de vehicule istorice, aparținând membrilor clubului din județ. Evenimentul s-a derulat sub genericul „Retro parada toamnei” și i-a avut drept coordonatori pe Paul Stoiculescu și Adrian Gabrian. Manifestarea dedicată pasionaților de mașini de epocă se organizează în aproximativ 25 de orașe din țară, între care a fost inclus și municipiul nostru.

Astfel, argeșenii au avut ocazia să admire o colecție de vehicule istorice, fabricate înainte de anul 1991, atât românești (fabricate chiar în județul nostru - Dacia), cât și străine. Evenimentele organizate de Retromobil Club România au un caracter cultural-sportiv, contribuind la menținerea în stare optimă a unor vehicule istorice, precum și la cultivarea pasiunii de colecționare și restaurare a acestora. Membrii R.C.R. dețin vehicule care au fost conservate în perfectă stare de funcționare sau au fost supuse unui proces de restaurare, sunt originale și sunt atestate ca vehicul istoric. Clubul are filiale în toate județele țării, reunind peste 1.500 de membri.

Sâmbătă, în Orașul Regal au fost expuse mai multe modele Dacia (între care și celebra 1100, primul model de autoturism produs de producătorul român Automobile Dacia S.A.), Trabant, Volkswagen, Ford și Mercedes, acestea oferind o priveliște încântătoare pentru nostalgici sau pentru pasionații de mașini cu istorie... Maşina cunoscută drept „prima Dacia produsă în România“ a fost oferită cadou lui Nicolae Ceauşescu la 20 august 1968. Berlina produsă sub licenţa Renault 8 a fost fabricată timp de patru ani, perioadă în care la Mioveni au fost produse 37.500 de autoturisme.

„Acest model a fost primul autoturism de la noi care era conceput pentru 4 persoane. În plus, era superior din punct de vedere tehnic față de alte mașini care erau conduse de români la acea vreme - acele Trabant, Moskvich, Skoda despre care ne aducem cu toții aminte câte probleme aveau. Sigur că, atunci, Dacia 1100 a însemnat un salt tehnologic naţional imens, urmat apoi de Dacia 1300, care a fost considerată de Ceaușescu prea luxoasă pentru idioți și, prin urmare, deposedată de anumite dotări! De-ar mai fi trăit el să vadă ce se conduce acum pe străzile din România...”, a rememorat un argeșean venit să admire piesele din colecția expusă la Curtea de Argeș.

 

Pin It

Economiseşte timp şi bani abonându-te la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!

Abonamentul pe o lună costă 15 lei, pe trei luni 42 de lei, pe șase luni 80 de lei, iar pe un an 150 de lei.