Argesexpres.ro - Stiri Curtea de Arges
Fondat în 1999
duminic 13 iunie 2021 20:07

Au fost aduse utilajele pentru tronsonul cinci al autostrăzii Sibiu-Piteşti şi au fost mobilizaţi pe şantier aproximativ 100 de oameni!

De o săptămână deja, în satul Vâlcelele din comuna Merişani au sosit primele utilaje cu care se va lucra la construirea tronsonului cinci al autostrăzii Sibiu-Piteşti. Satul unde au fost aduse deja câteva zeci de utilaje se află la 16 kilometri de Piteşti şi 18 km de Curtea de Argeş. Tronsonul cinci al viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti este cel cuprins între Oraşul Regal şi capitala de judeţ. Firma italiană Astaldi, cea care va executa lucrarea, a început deja de mai multe săptămâni organizarea de şantier şi lucrările pregătitoare. Staţiile de beton şi asfalt au fost instalate. La începutul lunii aprilie, Mariana Ioniţă, directorul CNAIR, a vizitat amplasamentul viitorului tronson cinci din autostrada Sibiu-Piteşti, prilej cu care a anunţat şi când vor începe lucrările la acest tronson. Conform acesteia, "minunea" se va întâmpla cel târziu la începutul lunii iunie. Amintim că pe 11 mai 2020, CNAIR S.A. a semnat contractul "Proiectare şi execuţie Autostrada Sibiu - Piteşti, secţiunea 5, Curtea de Argeş - Piteşti, km 92+600 - km 122+950", ofertantul câştigător fiind compania italiană Astaldi SpA. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei fără TVA, bani care vor proveni din fonduri europene nerambursabile. Durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, dintre care 12 luni pentru perioada de proiectare şi 48 de luni pentru execuţia lucrărilor. Traseul începe la Curtea de Argeş şi continuă paralel cu Râul Argeş până la centura Piteştiului.
Inginerii care coordonează lucrările pe şantier spun că pentru prima porţiune sunt prevăzute 27 de structuri definite ca poduri. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat zilele trecute imagini cu lucrările de la lotul 1 al viitoarei autostrăzi ce leagă Sibiul de Piteşti. Doi ingineri, Bogdan Alexandru şi Robert Cristea, au prezentat detaliile tehnice ale proiectului la care lucrează în prezent. „Vorbim de pe axul 50 al Podului (una dintre axele principale), unde lucrările sunt realizate în prezent. Este una dintre axele care va susţine execuţia în consolă echilibrată a podului. Folosim un sistem de cărucioare şi se va betona tot podul din secţiuni de 4 sau 5 metri, înaintându-se simetric de pe fiecare cap de pilon. În axul 40, care este în spatele nostru, în partea dreaptă pe calea spre Piteşti, avem capul de pilă care este finalizat”, a spus Bogdan Alexandru, care a mai explică faptul că pe acest prim tronson "există 27 de structuri definite ca poduri (adică o deschidere mai mare de 5 metri) şi încă 24 de structuri mai mici fabricate pentru trecerea animalelor şi permeabilitatea în transversala autostrăzii (aşa numitele ecoducte)".
În prezent, la autostradă se lucrează cu aproximativ 100 de oameni, dar inginerii nu exclud posibilitatea de a suplimenta numărul lor. "În momentul de faţă avem în jur de 100 de oameni mobilizaţi ca forţă de muncă în şantier, care este suficientă acum. Când va fi nevoie, vom suplimenta efectivul de muncitori. Ne gândim chiar la un schimb de noapte deoarece ne dorim - şi sigur vom reuşi - să fim în termen cu această lucrare. Avem sprijin din toate părţile şi facem tot posibilul să ne încadrăm în timp", a concluzionat inginerul Robert Cristea.

 

Pin It

Economiseşte timp şi bani abonându-te la  la orice poștaș sau oficiu poștal din județ ori din țară!

Abonamentul pe o lună costă 15 lei, pe trei luni 42 de lei, pe șase luni 80 de lei, iar pe un an 150 de lei.