Protocol Salvamont-DSU, primul pas pentru formarea unei baze comune de date şi intervenţie

 Miercuri, la Ministerul Afacerilor Interne, la Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a avut loc semnarea protocolului cu Asociaţia Naţională a Salvatorilor Montani din România, document parafat de dr. Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi de Sabin Cornoiu, preşedintele ANSMR, responsabil pentru derularea protocolului fiind Ion Sănduloiu, directorul Salvamont Argeş. Acest protocol va asigura cadrul legal de interoperabilitate a serviciilor de salvare montană pentru intervenţii în caz de avalanşe, rătăciţi sau dispăruţi, prin crearea unei baze de date a tuturor unităţilor canine de intervenţie, astfel încât să se intervină cu operativitate în funcţie de zona-ţintă. De asemenea, prin D.S.U. pot fi accesate fonduri în vederea dotării cu autoutilitare şi GPS-uri speciale pentru unităţile canine de intervenţie, precum şi organizarea de pregătiri comune ale D.S.U. şi Salvamont - şcolarizări şi workshop-uri - în ţară şi în străinătate.

"Câinii de avalanşă, rol important pentru semnarea acestui protocol"

Ideea semnării unui astfel de protocol a plecat de la faptul că în ţară, în cele 24 judeţe cu relief montan sunt 43 structuri Salvamont, însă o echipă de salvamontişti nu poate interveni într-un alt judeţ. Asta deoarece, fără un astfel de protocol, nu se pot deconta şi justifica cheltuielile. "S-a pornit de la problema de vara trecută, din Vrancea, când noi, cei de la Salvamont Argeş, nu am putut să intervenim oficial cu câinii la căutare şi a trebuit să se facă rost de fonduri private, pentru că nu puteam să acoperim cheltuielile. Într-o situaţie de genul acesta, cu sprijinul ISU se va putea interveni în alte judeţe. Iniţial s-a plecat de la câinii de avalanşă, pentru că s-a observat problema aceasta - dacă trebuie să intervenim în alt judeţ, nu ne putem acoperi cheltuielile. Prezentul protocol de colaborare vizează dezvoltarea şi implementarea de reglementări de salvare montană în proceduri de formare profesională, precum şi cooperarea în domeniul operaţional, bazându-se pe următoarele activităţi, fără caracter limitativ: acordarea de prim ajutor celor aflaţi în pericol; crearea unei baze informaţionale şi materiale necesare desfăşurării în siguranţă a activităţii de intervenţie specifică cu câini de avalanşă; organizarea de stagii şi cursuri de pregătire tehnică în domeniu, de omogenizare şi perfecţionare, care se referă la modul general; dezvoltare, ghidare şi instruire în vederea realizării unor acţiuni de căutare şi exerciţii de salvare realizate cu efective de unităţi canine de avalanşă din cadrul Asociaţiei Naţionale a Salvatorilor Montani din România; alte oportunităţi de colaborare ce urmează să fie identificate ulterior de către părţile semnatare ale prezentului protocol", ne-a declarat Ion Sănduloiu, şeful Salvamont Argeş şi preşedintele Comisiei de Avalanşă.

În cadrul întâlnirii de la Ministerul Afacerilor Interne, reprezentanţii Salvamont Argeş şi cei ai Asociaţiei Naţionale a Salvatorilor Montani au prezentat modul de pregătire şi de evaluare a unităţilor canine de intervenţie în avalanşe, proiect implementat la nivel naţional de către Salvamont Argeş, în urma colaborării cu regiunea franceză Savoia. Secretarul de stat Raed Arafat i-a felicitat şi le-a oferit medalia aniversară a DSU pentru succesul acestui proiect şi pentru operativitatea cu care au intervenit.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l acum şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It