Undă verde pentru proiectul de modernizare a transportului public din Curtea de Argeş prin fonduri europene de 45.000.000 lei!

Obiectivul dispunerii de un transport local modern rămâne prioritar pentru edilii municipiului. Aglomeraţia de autoturisme, parcările aiurea sau nerespectarea regulamentelor de circulaţie, precum şi a unor elementare reguli de bun simţ fac traficul de coşmar la anumite ore ale zilelor. Conducerea administraţiei municipale a căutat să fructifice orice oportunitate oferită pentru finanţare europeană sau din alte surse, având în vedere posibilităţile limitate ale bugetului propriu. Pentru obţinerea finanţării prin POR Axa prioritară 3, obiectivul privind modernizarea transportului public trebuia prins în Strategia de Dezvoltare Locală Durabilă pentru perioada 2014-2020.

"Suntem pe foc automat, vizăm o finanţare de circa 10 milioane euro!"

Declaraţia primarului Constantin Panţurescu era menită să-i convingă pe aleşii locali de necesitatea aprobării proiectului de hotărâre pe care-l propusese. Hotărârea de consiliu adoptată era absolut necesară pentru completarea documentaţiei ce urma să fie depusă cu scopul accesării finanţării vizate. Obiectivul general declarat al acestuia era "creşterea mobilităţii urbane în municipiul Curtea de Argeş prin dezvoltarea unui sistem de transport public atractiv şi eficient, care să contribuie la reducerea emisiilor de carbon". Obiectivul specific urmărea obţinerea creşterii atractivităţii transportului public, prin ridicarea standardelor de confort şi siguranţă pentru călători, folosind autobuze moderne, electrice. Astfel se spera o diminuare semnificativă a utilizării autoturismelor proprii, ceea ce ar fi dus pe de o parte la fluidizarea traficului prin reducerea aglomeraţiei şi, pe de alta, la scăderea emisiilor de carbon produse prin folosirea combustibililor gen benzină sau motorină. Consecinţele logice ar fi avantajoase din toate punctele de vedere, deoarece creşterea frecvenţei transportului public, coroborat cu eliberarea străzilor de alte autovehicule ar conduce spre scurtarea timpilor de călătorie, limitarea posibilităţilor de producere a accidentelor şi spre creşterea gradului de confort şi siguranţă, îmbunătăţind considerabil condiţiile de trafic din oraş şi din zonele limitrofe. Proiectul aferent urma să conţină studii de trafic, oportunitate şi documentaţie tehnico-economică (DALI).
Pe lângă modernizarea transportului în comun cu autobuze electrice, staţiile aferente urmau să fie amenajate corespunzător. În plus, se are în vedere construirea unui depou pentru respectivele autobuze, implementarea unui sistem de management informatizat şi derularea de campanii de informare pentru atragerea cetăţenilor spre folosirea transportului public oferit de administraţia municipală.

"Vorbim prea mult şi facem prea puţin!"

Consilierul local Ion Şerban, care de mai mult timp are "meciul" propriu cu primarul Constantin Panţurescu, n-a pierdut nici în şedinţa din 30 septembrie ocazia de a-şi exprima nemulţumirile proprii şi nu numai: "Din 2014 tot vorbim despre lucruri măreţe, dar faptic n-avem realizări! Am propus către SPGC reabilitarea unei staţii amărâte la Ivancea. Acolo era nevoie de acoperirea cu asfalt a unei gropi de vreo 3 metri, în care la fiecare ploaie se strânge apa şi udă lumea, plus instalarea unei bănci care să uşureze aşteptarea călătorilor. Ne-am bătut gura degeaba!... Consider că e foarte bine dacă se vor cumpăra vreo 13 autobuze excelente, dar ce ne facem cu staţiile, care sunt aproape toate ocupate de aprozare sau cu obişnuinţa comercianţilor care blochează locurile de parcare şi de pe Bulevardul Basarabilor cu lăzi?...".
Răspunsul a venit de la Ştefan Dumitrache: "Avem de ani de zile hotărâre de consiliu aprobată cu orarul aprovizionării magazinelor şi cu interdicţia blocării străzilor cu astfel de obiecte, care trebuie aplicată!" Şerban n-a renunţat cerând rezolvarea problemei de la invocata staţie din cartierul Ivancea în maxim două sau trei zile. Acesta a fost susţinut de colegul de partid, Ionel Păunescu, pe un ton de reproş: "Am cerut modernizarea staţiei de la Ivancea încă de la începutul acestui mandat, din 2016, şi iată că suntem siliţi să revenim cu acea solicitare şi după trei ani!..." "Facem, domnule, facem, căci la noi nu doar vorbim, ca alţii şi rezultatele se văd, dacă se vrea. Dar în acest termen atât de scurt, de trei zile, nu se poate! Asta deoarece acum avem alte lucrări mari, prioritare de finalizat, şi mă refer la unele care privesc chiar aşternerea de covoare asfaltice. Vom lua apoi la rând toate staţiile şi le vom pune la punct în perioada următoare, căci presimt eu că vom putea lucra până târziu, spre sfârşitul acestui an", a spus primarul Panţurescu. La vot, proiectul de hotărâre a trecut cu majoritate confortabilă de voturi, deoarece doar Şerban şi Păunescu s-au abţinut.

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It