Punctul de lucru DGASPC se mută la DAS!

La începutul lunii februarie, DGASPC transmitea, fără regrete, o veste foarte proastă pentru cetăţenii din municipiul Curtea de Argeş şi din localităţile limitrofe care depun periodic dosarele pentru evaluarea în vederea încadrării în grad de handicap. Concret, aceştia hotărâseră să-şi facă bagajele şi să plece înapoi la Piteşti, invocând condiţiile neprielnice, care împiedicau - se pare - bunul mers al activităţii lor în Oraşul Regal. Până la final de ianuarie, aceste dosare se puteau depune la punctul de lucru de pe str. 1 Decembrie 1918, însă, potrivit celor declarate de către reprezentanţii DGASPC, problemele "tehnice" care păreau fără rezolvare i-ar fi împins să caute condiţii mai bune, chiar dacă asta însemna să-i înhame la drumuri lungi şi grele pe bieţii oameni pentru nişte amărâte de dosare, de care depind veniturile lor obţinute ca urmare a încadrării în diferite grade de handicap.
Întrucât au existat critici dure şi s-au generat valuri de nemulţumire în rândul celor afectaţi direct de problemă, Primăria Curtea de Argeş şi Direcţia de Asistenţă Socială condusă de Mariana Moise au încercat să identifice o soluţie viabilă pentru ambele părţi interesate. Aşa s-a ajuns la concluzia că, întrucât oamenii sunt obişnuiţi cu punctul de lucru de pe str. 1 Decembrie 1918, care le este foarte uşor accesibil, având totuşi o poziţionare centrală, spaţiul să rămână în aceeaşi zonă. Apoi, fiindcă de multe ori au nevoie să revină la DAS pentru completarea integrală a dosarelor cu documentele specifice, era indicat ca noul sediu să fie tot în apropierea serviciului. În plus, angajaţii DGASPC au declarat că au nevoie de o reţea de internet securizată pentru baza de date, iar cei de la DAS deţineau deja suportul tehnic. Prin urmare, ca să fie bine pentru toată lumea, DAS a renunţat la spaţiul alocat Biroului Registratură (aflat chiar la intrarea în căminul de pe str. 1 Decembrie 1918, pe partea stângă), care a fost imediat oferit pentru angajaţii de la DGASPC în vederea amenajării noului punct de lucru. În schimb, Registratura DAS a rămas tot la intrare, dar mutată într-un spaţiu mai mic, pe dreapta, chiar lângă Centrul de Relaţii cu Clienţii al celor de la CEZ.
"Se va lucra lunea, iar programul am înţeles că va fi de 5 ore. Certificatul de încadrare în handicap va fi emis pe loc de către cei 6 membri ai comisiei, pentru ca oamenii să fie scutiţi de un al doilea drum. Prin urmare, vor fi instalate 6 calculatoare şi switch-uri. Pentru beneficiari vom amenaja sală de aşteptare aici, pe hol, cu scaune şi cu măsuţe pentru completarea cererilor. Au la dispoziţie şi tonomat de cafea sau ceai. Îi putem informa şi direcţiona mai uşor... Acolo unde au funcţionat înainte, condiţiile erau proaste pentru toată lumea. Oamenii veneau şi stăteau la coadă afară, de la 6-7 dimineaţa... În plus, noi dispunem şi de rampă pentru scaunele cu rotile. Este căldură şi au şi acces la grupul sanitar. Dar cel mai mult contează că, în felul acesta, sunt sub supravegherea noastră. Oricum ei sunt beneficiarii noştri, suntem obişnuiţi cu ei, îi cunoaştem...", ne-a declarat Mariana Moise.
Întrucât încă sunt în curs de amenajare, luni, 11 februarie 2019, reprezentanţii DGASPC vor veni la noul punct de lucru doar pentru înregistrarea dosarelor, urmând ca, de săptămâna următoare, lucrurile să reintre în normal şi să vină şi cei de la comisie. În prezent, la nivel de municipiu avem aproape 150 persoane cu gradele I şi II de handicap. Cu grad mediu, numărul lor trece de 1.000, incluzându-i aici şi pe cei din zonele limitrofe...

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It