Valea Iaşului: s-a aprobat creşterea costurilor salubrizării la 8 lei/persoană lunar!

# "Prin taxa asta ne jupoaie pur şi simplu!", a spus viceprimarul Enescu

Aleşii locali au votat cu strângere de inimă taxa impusă de către firma de colectare a gunoiului menajer, deoarece conştientizau faptul că pentru unii dintre locuitori este scandalos de ridicată şi foarte greu de achitat. "Eu dau acum 60 lei lunar, la firmă...", a spus preşedintele de şedinţă Vasile Ungureanu, vizibil nemulţumit de situaţie. "Dacă te prinde Garda de Mediu fără contract de colectare a gunoiului, te amendează, iar cuantumul sancţiunilor este între 2.000 şi 5.000 lei. Noi, cu angajaţii primăriei am bătut din poartă-n poartă să convingem circa 1.980 persoane, din totalul de 2.770 cu care suntem înregistraţi, să încheie contractele cu Financiar Urban. Obligaţiile au fost achitate până astăzi de circa 1.600 persoane, astfel că iar vom rămâne cu datorii faţă de firma de salubrizare şi ni se vor aplica penalităţi de întârziere. La finalul lui 2017 aveam datorii către ea de 48.000 lei, când se plătea 3 lei de persoană lunar. Asta deşi în noiembrie-decembrie 2016 se asiguraseră la nivelul comunei Valea Iaşului sub 1.000 pubele de colectare a gunoiului din gospodăriile sătenilor. Acum avem un total mult mai mare şi suntem ameninţaţi şi că nu vor mai colecta gunoiul!... Ţin să vă informez că sunt cazuri în care dintr-o familie cu 4-5 membri, se declară doar jumătate şi, în astfel de condiţii, ne va fi greu să achităm serviciul. Asta ca să nu vă mai spun că unii dintre locuitorii comunei, din ură sau în bătaie de joc, pun în acele pubele ce le cade în mână, chiar şi resturi de la construcţii, gunoi de grajd şi alte reziduuri grele, şi nu resturi menajere. Astfel, angajaţii firmei susţin - poate chiar pe bună dreptate - că am depăşit cantitatea contractată de gunoi şi că trebuie să plătim suplimentar. Trebuie să luăm, deci, măsurile ce se impun, astfel încât să intrăm în normalitate şi cu numărul membrilor de familie declaraţi pentru care se plăteşte gunoiul menajer, dar şi cu colectarea selectivă", a declarat primarul Nicolae Barbu.

Viceprimarul a caracterizat taxa drept jaf curat!

Primarul a fost completat de către consilierul Gheorghe Sorescu: "Într-o zi s-a întâmplat să merg în spatele maşinii de la Salubritate care adunase gunoi de la noi şi am văzut cum a oprit la Ivancea şi a completat încărcătura cu conţinutul pubelelor din ghenele din cartier!" Constantin Ştefănescu a solicitat ca locuitorii să fie informaţi despre toate aspectele problemei, şi mai ales despre faptul că firma Financiar Urban a solicitat creşterea tarifelor la 8 lei/persoană lunar, iar consilierii locali au fost puşi la zid şi constrânşi de lege să aprobe prin vot cererea. Primarul Nicolae Barbu şi-a anunţat intenţia de a monitoriza cu oameni ai primăriei activitatea din fiecare zi de miercuri a angajaţilor de la firma de salubritate care deservesc cele două autospeciale ce acţionează în zona Cerbureni şi în Valea Iaşului, de la intrarea în comună - când se va lua tara şi până la punctul de depozitare a gunoiului, când se va face o nouă cântărire, prin care se va determina cantitatea reală de gunoi menajer colectat, pentru care se vor încheia procese verbale semnate de reprezentanţii părţilor. "Noi am avut înscrise 2.750 persoane la data de 01.07.2018, dintre care, după ce le-am scăzut pe cele plecate din localitate, am ajuns la 2.475 locuitori cu domiciliul stabil. Din acest număr am scăzut 20%, potrivit înţelegerii şi am ajuns la 1.980. Am trimis aceste date Salubrităţii, inclusiv cele care priveau contractele firmelor de pe teritoriul comunei Valea Iaşului. Problema care mă frământă acum pe mine este aceea dacă adoptăm o hotărâre prin care - într-un fel sau altul - îi susţinem şi pe cei ce nu plătesc. Un calcul sumar făcut prin înmulţirea a 8 lei cu 12 luni ne duce la 96 lei de persoană anual ca plată pentru colectarea gunoiului. Firma de salubritate ne jupoaie pur şi simplu, căci aproape 1 milion lei vechi de căciulă plătiţi doar pentru gunoi este foarte mult! Eu voi fi unul dintre angajaţii primăriei care va merge personal cu oamenii de la Salubritate în fiecare zi de miercuri să vedem ce, cum şi cât colectează. Voi înscrie datele în procesul verbal şi vom avea astfel o bază de discuţii cu cei de la Financiar Urban. Care, pentru a-şi acoperi cheltuielile de funcţionare, consider că ar trebui să-şi optimizeze activitatea!" - a declarat viceprimarul Cristian Enescu. La vot s-a aprobat proiectul de hotărâre în forma iniţială, căci unde-i lege, nu-i tocmeală!

Ţi-a plăcut articolul? Atunci distribuie-l şi către prietenii şi partenerii tăi! Îţi mulţumim!

Pin It