Autostrada Sibiu – Pitești: Încep lucrările la grinzi pe cel mai complex tronson; se avansează la tunelul Poiana
Written by Cristina MINCU on .
Lucrările pe secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești (#A1), între Cornetu și Tigveni, avansează în teren, iar primele semne vizibile ale progresului au început să apară. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a fost prezent recent pe șantier pentru a asista la decofrarea și verificarea primelor două grinzi din beton armat turnate direct în șantier – fiecare având o lungime de 40 de metri și o înălțime de 2,25 metri. În total, pe acest lot vor fi montate 1.916 grinzi, dintre care circa 600 vor fi produse de furnizori specializați, ca elemente prefabricate.
Este vorba despre cel mai dificil tronson al întregii autostrăzi Sibiu – Pitești, care include tunelul rutier Poiana – cel mai lung realizat până acum în rețeaua rutieră din România – dar și o cantitate colosală de lucrări de structură, terasamente și infrastructură tehnică.
Potrivit datelor actualizate, în acest moment:
au fost finalizate principalele organizări de șantier;
sunt în curs de finalizare drumurile tehnologice de acces către platformele de foraj și zonele de viaducte – însumând circa 50 km;
la tunelul Poiana se lucrează simultan la ambele capete: se forează piloți cu armătură metalică și din fibră de sticlă, iar la portalul dinspre Pitești a început armarea și turnarea grinzii de coronament;
a început amenajarea acceselor pentru viitorul ecoduct care va supratraversa Râul Olt, DN7 și calea ferată;
se lucrează la viaductele 23, 28, 29, 30 și 31 – piloți forați, radiere, elevări și montaj de cuzineți;
sunt în execuție ziduri de sprijin și lucrări de drum (pregătirea terenului, balastare, terasamente).
Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) măsoară 37,4 km și presupune:
54 de structuri, totalizând 14,5 km;
1 tunel dublu (Poiana), cu două galerii de câte 1,78 km fiecare;
2 noduri rutiere: Cornetu (km 44+895) și Văleni (km 74+229);
spații de servicii (S1 și S3) și un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Pe acest lot se vor realiza:
6,3 milioane mc de excavații;
2,5 milioane mc de umpluturi în terasamente;
1,2 milioane mc de balast;
980.000 mc de beton;
100.000 tone de armătură;
46.000 tone de tabliere metalice;
150.000 ml de piloți forați.
Proiectul este cofinanțat din fonduri europene și este considerat, de specialiștii din domeniu, unul dintre cele mai dificile șantiere rutiere din Europa de Est – atât prin complexitatea tehnică, cât și prin provocările de relief și logistică.