Autostrada Sibiu – Pitești: Viaductul Boița, un pas important spre prima autostradă transcarpatică a României
Written by Cristina MINCU on .
Lucrările la Autostrada Sibiu – Pitești, prima autostradă transcarpatică a României, avansează într-un ritm vizibil, iar unul dintre punctele centrale este viaductul Boița, o structură de 700 de metri pe care compania turcă Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS o construiește pe secțiunea 2 Boița – Cornetu. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a prezentat imagini recente cu lucrările desfășurate, subliniind că aceasta este „prima structură de pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești”.
Fotografiile surprind zona culeei dinspre Sibiu a viaductului, unde s-au finalizat deja turnările coloanelor forate, iar fundația din beton a început să prindă contur. Viaductul este un element-cheie al secțiunii 2 Boița – Cornetu, ce acoperă 31,33 km de autostradă între județele Sibiu și Vâlcea. În luna august, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunțase progresul lucrărilor de foraj, finalizând primii 600 de metri necesari pilonilor de susținere ai structurii.
Închiderea Văii Oltului și intervențiile de mediu
Pentru a permite desfășurarea lucrărilor, Valea Oltului a fost închisă temporar pe timpul verii, ca antreprenorii să poată efectua defrișări în zonele critice și să pregătească terenul pentru viitoarea autostradă. Aproximativ 10 hectare de pădure au fost defrișate, în conformitate cu normele de protecție și siguranță.
Autostrada Sibiu – Pitești, un drum de importanță europeană
Autostrada Sibiu – Pitești (A1), parte a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV, are o lungime totală de 122 km și este împărțită în cinci secțiuni. Secțiunea 1, între Sibiu și Boița (13,17 km), a fost deja deschisă traficului în decembrie 2022. Lucrările pe secțiunea 2 sunt coordonate de asocierea Mapa – Cengiz, care a câștigat contractul pentru această porțiune montană a autostrăzii, un proiect amplu ce include nu mai puțin de 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi între 250 m și 1590 m, și un ecoduct de 210 metri la Lazaret, destinat traversării râului Olt și căii ferate DN7.
Autostrada Sibiu – Pitești reprezintă un proiect de infrastructură vital, destinat să conecteze Centrul și Vestul României la rețeaua de transport europeană.